Firemní koučink
Sociální akceptace, ukažme svou profesionalitu
Existují určité normy, jak by se měli lidé oblékat pro různé příležitosti, zejména ty pracovní
Záměrem je podpořit správnou prezentaci zaměstnanců a společně tak vytvořit jěště profesionálnější image společnosti.
Již dávno neplatí, že pro úspěch firmy jsou zásadní pouze schopnosti členů týmu.
Abychom správně pochopili termín dress code, je nutné, aby se každý seznámil se samotnými základy stylu, a tak rozuměl, jak má správně vypadat jeho pracovní, případně i volnočasový šatník. Protože pokud se bude cítit dobře a sebevědomě v perfektně padnoucím oblečení, bude se to odrážet i na jeho pracovním výkonu.
Tím, jak se lidé ve firmě odívají, vlastně vyjadřují respekt a úctu svým nadřízeným, kolegům i zákazníkům.
Oděv hraje v byznysu velkou roli a je navíc velmi proměnlivým artiklem.
Traduje se výrok Anny Wintour, mocné ženy módy z časopisu Vogue: „Jestliže nemůžete být lepší než vaše konkurence, jednoduše se lépe oblečte.“
Oblečení je jedním z nepostradatelných prvků osobního brandu.
Je to unikátní kombinace dovedností a zkušeností, které dělají konkrétního člověka tím, kým je.
I pěkné oblečení a vitální vzhled ovlivní, zda muž či žena získají zakázku, obhájí ve vyjednávání vyšší cenu nebo své vlastní podmínky.
Do oblékání je dobré promítnout i osobitý styl, netřeba slepě kopírovat okolí.
Oděv je jedním z nejrychlejších způsobů, jak komunikovat, kdo jsme.
Je to obal, který zdůrazní, co má osobní značka sdělovat.
Šaty mnohdy prozradí více než profesionální životopis.
Podle průzkumů jsou atraktivním lidem nabízeny lepší pozice, vyšší ocenění, hodnocení, snadněji navazují nové vztahy a to nejen pracovní.
Vlivem změn, při stále častější práci z domova se mění morálka oblékání.
Módní koučink je proces při potřebě změny, ujasnění si životních cílů, podrthnutí vlastního stylu.
Je dokázané, že když si jedinec oblékne modrou, zajistí dobrou atmosféru a uvolněnou komunikaci s ostatními, působí moudřeji. Chceme-li vzbudit důvěru, je modrá dobrá volba pro profesní kostým.
Modrá reprezentuje dobré vychování, čestnost a stálost. Proto v roce 1915 určilo americké námořnictvo modrou jako úředně stanovený odstín uniforem:-)
V mnoha společnostech existují určité dress code, které zaměstnanci musí dodržovat. Ty mohou být různě přísné, od formálního oblečení po volnější “business casual”.
Je důležité mít na paměti, že oblečení může ovlivnit první dojem, který uděláte na ostatní, a může to mít dopad na vaši profesní reputaci.