Ženy jsou z módní Venuše, muži z Marsu
Způsob nakupování jednotlivých žen se může lišit v závislosti na osobních preferencích, životním stylu a potřebách.
I tady existuje několik charakteristických rysů, které mají s mužským světem jen pramálo společného.
Způsob prodeje a prezentování věcí v obchodech je jinak vystaveno a oragnizováno ženskému a mužskému publiku. Je to strategie, která vychází z emocí, vnímání světa, mentálního nastavení žen a mužů.
Neb jak všichni víme, Ženy jsou z Venuše, muži z Marsu:-)
U žen hraje významnou roli při nakupování:
Vyhledávání Informací. Často provádíme důkladný výzkum před nákupem, ať už jde o čtení recenzí, porovnávání cen nebo hledáme na doporučení.
Máme emocionální připojení k produktům. Náš výběr může být ovlivněn tím, jak se cítíme nebo jaké příběhy a hodnoty nás s věcí spojují.
Detailní přístup. Věnujeme pozornost detailům, jako jsou kvalita materiálu, trvanlivost produktu a estetické aspekty.
Mnohostrannost. Nakupování pro nás není jen o produktu, ale i o celkovém zážitku. Faktory jako je kvalita servisu, prezentace produktu a prostředí obchodu na nás mají velký vliv.
Společenský aspekt. Pro některé z nás je nakupování společenskou událostí, kterou sdílime s kamarádkou, rodinou.
Hledání hodnoty. Ačkoli cena je pro většinu z nás důležitým faktorem, mnoho z nás hledá hodnotu i za produktem. Ta zahrnuje jeho kvalitu, funkčnost i dlouhodobou užitečnost.
Zodpovědné nakupování. Roste mezi námi trend vědomého nakupování, kde se zaměřujeme na ekologické, udržitelné a eticky vyráběné produkty.
Loajalita k značkám. To jest věrnost oblíbené značce, zvláště pokud značka konzistentně dodává kvalitu a hodnotu, kterou hledáme. I když občas rády zkoušíme i žhavé novinky.
Účelovost vs. impulzivní nakupování. Mnoho z nás nakupuje s konkrétním účelem nebo potřebou, ale impulzivní nákupy, zvláště při emocionálním vypjetí, stresu, nebo naopak nadšení, radosti je častým fenoménem.
Muži to mají jinak.
Chtějí nakoupit rychle a efektivně. Jsou ochotni platit více. Často chodí do obchodu sami. Potřebují přehledné uspořádání, aby našli rychle, co potřebují. Příliš nerozmýšlejí a nakupují spíše v menším množství. Raději pořídí méně ideální produkt, než aby dlouze vybírali. Vybírají logicky. Výprodeje je příliš nezajímají. Hledí na technické vlastnosti zboží. Jsou fanoušky online obchodů. Zajímá je, aby nevypadali zženštile.
Jistě existují vyjímky, neberte mě za slovo, prosím.
Užijte si vědomé a smysluplné pořizování věcí do svého života tak, aby věci sloužily nám a ne my jim.
Abychom je měli rádi, ale nezdravě na nich nelpěli.
Aby nám přinášely radost každý den, podporovaly nás v našem způsobu komunikace, sebevyjadřování a sebeprezentace.
Abychom se za ně neschovávali. Nechť jsou nám ke zdravému užitku.
Pamatujme, že méně je někdy více, a to platí v módě dvojnásob.
Pár tipů jak v zimě nakoupit to, co nás opravdu zahřeje, jak se cítit komfortně a krásně zároveň a jak nepodléhat mánii rychlých, nezdravých trendů: